goscandinaviajob.com

Jane Dough

Moderator
Staff member
Return-Path: <yieldcga18@yhbia.com>
Received: from 90.162.111.245 [Spain, Palma, France Telecom]
Date: Thu, 30 Aug 2012
Subject: Jag vill att du arbetar hos oss

En stor schweizisk kvalitetsklinik ger dig möjligheten att tjäna pengar.
Din uppgift är att ta emot bankbetalningar från våra kunder.
Om du kan ta emot och skicka bankbetalningar, kommer du att kunna arbeta med oss.

Du kommer att tjäna från 1540 till 5240 euro per månad med att arbeta på din fritid. Det tar bara från 2 till 12 timmar i veckan.

Fördelarna med detta jobb:
1. Du får pengar samma arbetsdag
2. Du tjänar från 5 euro per timme
3. Du ”investerar” bara din fritid

Om du har dessa egenskaper så kan du räkna med att jobbet är ditt.
Vi är det största nätverket för medicinska kliniker, och vi finns i Schweiz, Israel och Ryssland.

Att arbeta med oss ger dig och din familj en möjlighet att behandlas gratis i våra kliniker.
Jag vill gärna berätta mer om det här jobbet.

Skicka din ansökan till min e-postadress [Lupe@goscandinaviajob.com],med följande uppgifter:
1. Ditt fullständiga namn
2. Ditt hemort
3. Ditt telefonnummer

Obs: Utan de här uppgifterna kan vi inte behandla din ansökan. Vi prövar endast ansökningar från seriösa kandidater.

Med vänliga hälsningar,

Jane Dough

Moderator
Staff member
Det här är ett falskt jobberbjudande. Kliniken som sägs stå bakom det nämns inte med namn och trots att rubriken är skriven i jagform finns ingen uppgift om vem "jag" är. Det som föreslås i mejlet är i princip att man ska upplåta sitt bankkonto för att ta emot och skicka pengar om vilkas ursprung man inte vet någonting alls. Det finns uppenbara och stora risker med att acceptera ett sådant erbjudande. Om du har fått det här mejlet, släng det i papperskorgen.